fbpx

#Recicleta

Recicleta este o întreprindere socială care oferă servicii de colectare hârtie, carton, PET și doze de aluminiu pentru reciclare.

Zona recicleta

RECICLETA a primit recunoașterea GOLD Community Index 2020, la categoria „Mediu – Managementul Deșeurilor”

Agenția The Azores Sustainability & CSR Services a lansat a doua ediție a ranking-ului Community Index, ale cărui rezultate vor fi publicate în anuarul bilingv Community Index Magazine. Community Index este primul și singurul index al programelor şi proiectelor derulate de companiile din România pentru a investi în comunităţi, lansat în 2019.

Misiunea ranking-ului este de a evidenția proiectele de CSR cu o performanţă ridicată care pun mai mult accent pe aspecte precum dialogul cu stakeholderii, sustenabilitatea proiectelor şi măsurarea impactului pe termen mediu şi lung. Community Index este parte componentă a ranking-ului Romania CSR Index (as parent index), cea mai importantă analiză a nivelului de transparenţă şi performanţă din perspectiva sustenabilităţii corporative.

Rezultatele Community Index sunt publicate în fiecare an atât online, pe site-ul oficial https://communityindex.ro/comunicarea-rezultatelor-2020/, cât și în varianta tipărită a Community Index Magazine, un anuar bilingv care își propune să devină cea mai relevantă sursă de know-how din România privind sustenabilitatea și responsabilitatea corporativă pentru profesioniștii din domeniu, membrii comunităților, ONG-uri și autorități.

Ce metodologie are în spate Community Index?

Scorecard-ul din 2020 a avut în total 43 de indicatori care sunt aliniaţi la cele mai importante standarde sau referinţe internaţionale din domeniul investiţiilor în comunităţi:

  • The LBG Framework
  • International Finance Corporation – Strategic Community Investment Guide
  • GRI Sustainability Reporting Standards (GRI Standards).

Community Index a fost structurat în funcție de 17 dintre cele mai importante comunități în care se investește în România, printre care: antreprenoriat, sănătate, educație, mediu, orașe sustenabile, nutriție etc. Pentru ranking-ul din 2020 au fost analizate peste 800 de inițiative de la 350 de companii, iar proiectele cu cele mai bune punctaje au fost recunoscute cu distincțiile Gold Level, Silver Level sau Bronze Level.

Coperta revistei este creată de Ovidiu Solcan (collage artist), fiind un colaj sustenabil din reviste reciclate, reprezentând-o pe Maria Tănase, simbolul României creative.

Anuarul prezintă, de asemenea, o serie de studii de caz și interviuri de la companii din România care derulează proiecte ce pot fi considerate “best practices in Romanian CSR” și care pot servi drept modele pentru un număr tot mai mare de companii care doresc să aibă un impact pozitiv în societate.

Mai multe detalii privind Community Index și anuarul bilingv Community Index Magazine pot fi regăsite aici: communityindex.ro/community-index-2020

Printre companiile cu bune practici menționate în anuar, se numără: Ariston Thermo România, Avon România, BCR, Carrefour România, Coca-Cola HBC România, Grupul CEZ în România, HEINEKEN România, Hochland România, ING Bank România, JYSK România, Janssen România, Kaufland România, MedLife, Nestlé România, OMV Petrom, Penny România, Transelectrica, Unilever România, Ubisoft România, Vodafone România.

Din anul 2017, Kaufland România este partenerul strategic care susține dezvoltarea întreprinderii sociale RECICLETA și proiectul de comunitate pentru colectarea materialelor reciclabile, în special hârtia, de la 600 de scări de bloc și 20 de unități de învățământ din sectorul 2, București. 

În cadrul Community Index 2020, RECICLETA a primit recunoașterea GOLD la categoria „Mediu – Managementul Deșeurilor”

Prin misiunea sa de colector autorizat pentru reciclare, pe bază de mijloace de transport nepoluante și generând locuri de muncă verzi, RECICLETA, contribuie la atingerea a 5 obiective de dezvoltare durabilă, din cele 17 stabilite de Națiunile Unite în 2015 https://sdgs.un.org/goals – SDG8, SDG9, SDG11, SDG12, SDG13.

RECICLETA a fost lansată de asociația ViitorPlus în 2009 și deservește per total peste 70.000 de beneficiari, locatari blocuri, elevi și angajați care muncesc în cele peste 200 de companii clienți din București. În cei 11 ani de activitate, a reușit să devieze de la groapa de gunoi peste 780.000 kilograme de materiale reciclabile, în special hârtie, salvând astfel de la tăiere aproximativ 11.300 de arbori maturi. Aceste materiale au fost colectate în special cu ajutorul cargo-tricicletelor, care nu poluează și care asigură locuri de muncă verzi și stabile. Mai multe informații găsiți pe www.recicleta.ro

Mai multe despre parteneriatul cu Kaufland România puteți afla accesând acest link: https://recicleta.ro/11-ani-de-recicleta-in-bucuresti-4-ani-de-sustinere-kaufland-romania-peste-780-000-de-kilograme-de-reciclabile-colectate/  

Despre ViitorPlus – asociația pentru dezvoltare durabila

ViitorPlus este o organizație non-profit cu o experiență de peste 14 ani în dezvoltarea de programe de antreprenoriat social, educație, voluntariat și infrastructură pentru mediu. Principalele programe derulate sunt: Adoptă un copac!, Atelierul de Pânză, RECICLETA, Harta Reciclării, ecOprovocarea, BirouEco, Amenajarea eco-turistică a cascadei Bigăr, Regenesys. Viziunea ViitorPlus: „Redescoperim împreună legătura cu natura și investim în ceea ce lăsăm în urma noastră”. www.viitorplus.ro

Despre Kaufland România

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 magazine, 132.000 de angajați în 8 țări și o rețea de 134 de magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Crezul companiei constă în ideea că lumea poate fi un loc mai bun prin implicarea fiecăruia, de aceea, în 2018, Kaufland a dezvoltat platforma „Implicarea face diferența”, sub umbrela căreia sunt comunicate toate acțiunile de responsabilitate socială. Cea mai mare parte a proiectelor CSR ale companiei sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe informații vizitați www.kaufland.ro