#Recicleta

Recicleta este o întreprindere socială care oferă servicii de colectare hârtie, carton, PET și doze de aluminiu pentru reciclare.

Zona recicleta

20 de angajați Allianz Technology au donat 160 de ore și expertiză pentru 4 întreprinderi sociale

La diferite mese, diferite conversații:
-Cine a auzit de Recicleta?
-Eu nu…
––––––––––
-V-ar ajuta o prezentare pentru companii?
-Da, ne ajută să povestim despre atelierele pe care le facem.
––––––––––
-Therapy este în zona Calea Victoriei, pe str. Sfintii Voievozi 60, într-o casă care are o energie bună.
––––––––––
-Ați făcut până acum scenarii pentru volumul de produse pe care le aveți la brutărie?

Așa a început o dimineață de marți la sediul din București al companiei Allianz Technology de pe Șoseaua Pipera. O întâlnire inedită între angajații unei corporații și reprezentanții unor ONG-uri.

Act Now Day – 8 hours for a good cause

Evenimentul „Act Now Day – 8 hours for a good cause” se află la prima ediție în companie și este organizat în parteneriat cu Fundația Comunitară București. În Germania, la Munchen, echipa Allianz Technology a organizat în 2016 Act Now Day, iar colegii din București au decis să dedice o zi pentru același proiect.

Conceptul evenimentului e simplu. De la ora 09:00 până la 18:00, 20 de angajați Allianz Technology, profesioniști în contabilitate, infrastructură IT, training sau comunicare se împart în echipe pentru a găsi soluții la problemele a patru organizații non-guvernamentale care au demarat întreprinderi sociale. Angajații voluntari își donează astfel timpul, experiența profesională și gândesc împreună cu reprezentanții ONG-urilor strategii de comunicare, de poziționare, de îmbunătățire a unor sisteme de informații sau instrumente de lucru financiare.

Iar la final, ca surpriză pentru toți participanții: fiecare dintre organizații a primit câte un grant în valoare de 750 de euro pentru a putea pune în practică soluțiile propuse de voluntari.

În cele 8 ore de lucru, cele 4 echipe parcurg câteva etape: cea de planificare, în care se prezintă contextul briefului, nevoile de pe teren și se răspunde la întrebări pentru clarificare. În etapa de design se conturează o formă de rezolvare a briefului și rolul pe care îl are fiecare în echipă. În etapa de fundamentare se lucrează pe soluții, tactici, procese și resurse. Iar la final, fiecare echipă prezintă tuturor ce soluții s-au găsit.

După cele 8 ore de muncă, reprezentanții întreprinderilor sociale merg acasă cu soluții de implementat începând chiar de a doua zi.

Care au fost provocările?

Recicleta este un program de antreprenoriat social, lansat în septembrie 2009 de către Asociația ViitorPlus. Echipa proiectului vrea să implementeze un sistem de colectare a deșeurilor de materiale reciclabile nepericuloase de la companii și persoane care generează cantități mici. În cadrul evenimentului Act Now Day – 8 hours for a good cause, echipa Recicleta a căutat soluții pentru a îmbunătăți sistemul online cu care lucrează zilnic, pentru a deveni automat, mai ales pe partea de gestiune comenzi.

„Această experiență a fost una foarte interesantă pentru mine. M-am bucurat să lucrez alături de colegii mei, pentru că pe unii îi văd în fiecare zi, dar cu alții nu interacționez prea des. A fost o stare extraordinară să ne așezăm toți la aceeași masă și să lucrăm pentru un proiect despre care nu am auzit foarte multe înainte. Sper că ne-am descurcat mai mult decât s-ar fi așteptat cei de la Recicleta și chiar am să păstrez legătura cu ei. Provocarea personală a fost de a coordona toate aceste talente care s-au aflat la masă. Sunt caractere puternice și trebuia să fie totul productiv. Cred că am lucrat bine împreună”, povestește Mihai, voluntar în echipa Recicleta.

Ce soluții au fost propuse?

După cele opt ore de lucru, fiecare echipă a pregătit o prezentare pentru a povesti tuturor ce idei și soluții s-au găsit.

Pentru Recicleta, echipa de voluntari a creat un flow de comandă de tipul Order Management sau CRM. Au îmbunătățit zona de user, care să le permită mai multor utilizatori să creeze entry-uri, clienții să poată avea acces la facturile emise, iar operatorii să gestioneze mai bine cerințele din contracte direct de pe site.

Mai multe detalii și despre celelalte proiecte sociale, regăsiți în sursa știrii https://www.stiri.ong/ong/comunitate-si-voluntariat/20-de-angajati-allianz-technology-au-donat-160-de-ore-si-expertiza-pentru-4-intreprinderi-sociale

Post a Comment